|
Головна » 2015 » Березень » 30 » Cемінар «Особливості використання альтернативної та допоміжної комунікації у корекційній роботі»
13:17 Cемінар «Особливості використання альтернативної та допоміжної комунікації у корекційній роботі» |
З огляду на неухильний інтерес до вивчення, навчання та соціалізації дітей з порушеннями психофізичного розвитку 26 березня 2015 року у відділі освіти Бердянської РДА відбувся регіональний науково-практичний семінар «Особливості використання альтернативної та допоміжної комунікації у корекційній роботі». Педагогам загальноосвітніх шкіл Бердянського району, які працюють з дітьми із психофізичними вадами, було запропоновано взяти участь в обговоренні таких доповідей: Загальні аспекти альтернативної та допоміжної комунікації в корекційній педагогіці (доповідач – ст.викл. кафедри прикладної психології та логопедії Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти Бердянського педагогічного університету Є .Ю. Линдіна); Альтернативне спілкування з використанням символів БЛІСС (доповідач – доц. кафедри прикладної психології та логопедії ІСПКО БДПУ О. В. Ревуцька); Альтернативна система комунікації PECS (доповідач – доц. кафедри прикладної психології та логопедії ІСПКО БДПУ Г. О. Лопатіна); Формування навичок спілкування за допомогою ЛЕБ-системи (доповідач – ас. кафедри прикладної психології та логопедії ІСПКО БДПУ Н. М. Анастасова); Особливості використання піктограм у роботі з дітьми дошкільного віку (доповідач – ас. кафедри прикладної психології та логопедії ІСПКО БДПУ А. О. Синиця).
Доповідачами були глибоко розкриті різні способи альтернативної комунікації, що доповнюють чи замінюють звичайне мовлення людей, не здатних користуватися нею. Оскільки альтернативна комунікація стимулює появу мовлення та допомагає його розвитку, були визначені цілі її використання: побудова функціонуючої системи комунікації; розвиток навички самостійно та зрозуміло доносити до слухача нову для нього інформацію; розвиток здатності дитини висловлювати свої думки за допомогою символів. Учителі отримали інформацію про додаткову комунікацію (AAC), можливості її застосовування при порушеннях слуху, дизартрії, анартрії, алалії, апраксії, розумовій відсталості, аутизмі, синдромі Дауна, прогресуючих захворюваннях (м'язова дистрофія, множинний склероз), у разі захворювань або травм у результаті аварій або інсульту, при тимчасових обмеженнях мовлення. Навчання таких дітей за допомогою AAC значно підвищує рівень їх соціалізації, покращує якість життя, розвиває самоповагу й надає можливість відчути себе повноцінною особистістю.
Учасники семінару отримали задоволення від професійного спілкування, поповнили свої знання про альтернативні засоби комунікації та можливості застосування їх у роботі з дітьми із психофізичними вадами. |
Переглядів: 1228 |
Додав: PalpatinUA
| Рейтинг: 5.0/1 |
|
|