На виконання Програми розвитку освіти Бердянського району на 2013-2017 роки у відділі освіти продовжує роботу постійно діючий семінар для педагогів, які працюють з обдарованими та здібними дітьми. 25 лютого 2016 року в режимі онлайн відбувся семінар для фахівців психологічної служби «Створення психолого-педагогічних умов для підвищення якості роботи з обдарованою і талановитою учнівською молоддю.Обдарованість, як наукова психологічна проблема, привертає до себе увагу фактично в останні десятиліття нашого часу. Якщо раніше психологія взагалі не торкалася проблеми обдарованості, вважаючи, що не прийшов ще час і що-небудь визначити важко, то зараз усім стало очевидно, що прогрес науки, культури, техніки, бізнесу, взагалі всіх галузей людського життя визначається діяльністю людей, які по-своєму сприймають світ, ставлять перед собою інші задачі. Це генії і таланти, які міняють і перетворюють світ.
Особливе місце в формуванні особистості займає психолого-педагогічна робота з обдарованими дітьми. Цей супровід є необхідністю в сучасних складних умовах модернізації освіти, змін в її структурі та змісті. Засобами профілактики, діагностики, психолого-педагогічної просвіти психологи та педагоги повинні допомогти дітям в питаннях навчання, виховання та соціалізації. Теоретичні настанови, на яких ґрунтується психологічний супровід, відповідають традиціям гуманістичної психології. Суть їх полягає в безумовному визнанні цінності, унікальності особистості кожної людини і права на реалізацію її властивостей і якостей.
Головними за
вданнями практичного психолога в супроводі обдарованих учнів є:
1.Сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей, успішній соціалізації на кожному віковому етапі.
2.Розвиток індивідуальних пізнавальних та творчих здібностей учнів.
3.Створення умов адекватного розвитку в умовах шкільного навчання.
4.Допомога особистості самовизначатись та самореалізовуватись.
5.Формування творчості особистості, становлення її фізичного і морального здоров,я.
6.Формування психологічної культури вчителів, учнів, батьків, консультування їх з питань психології, її практичного використання в умовах навчально-виховного процесу .
7.Сприяння формуванню ціннісної орієнтації дитини.
На семінарі інформативними були виступи Шайди К.І., практичного психолога Осипенківської ЗОШ І-ІІІ ст., Бочкового Є.О., практичного психолога Новопетрівської ЗОШ І-ІІІ ст., Пономарь Т.В., практичного психолога Андріївської СРШ І-ІІІ ст., Лаптейчук Н.Л., практичного психолога Дмитрівської ЗОШ І-ІІІ ст., Сімакової Н.П., практичного психолога Берестівської ЗОШ І-ІІІ ст. Докладніше ознайомитися із матеріалами семінару можна на сайті відділу освіти райдержадміністрації (сторінка «Психологічна служба»). |