Актуальність психологічного супроводу навчально-виховного процесу зумовлена стратегічними змінами розвитку освіти України та загальносвітовими тенденціями розвитку психологічної науки. Забезпечуючи психологічну складову організації освітнього середовища, працівники психологічної служби системи освіти повинні забезпечити умови, які сприяли б розвиткові індивідуальності кожної дитини, збереженню її здоров’я, формуванню у неї готовності до самостійного життя в суспільстві після завершення навчання.
Система психологічного і соціального забезпечення передбачає підвищення якості і доступності освітніх послуг, спрямованих на збереження і укріплення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку, посилення виховного компоненту системи освіти, супроводу дітей з особливими освітніми потребами, захист їх психічного і соціального здоров’я на всіх рівнях навчання.
Для надання консультативної допомоги, здійснення просвітницько-пропагандистської, методичної роботи з підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу закладів освіти, у штатних розписах яких відсутні посади спеціалістів психологічної служби, протягом 2015-2016 навчального року відділом освіти райдержадміністрації організовано роботу 7 мобільних соціально-психологічних пунктів.
Слід зазначити, що упродовж навчального року фахівцями психологічної служби було здійснено виїзди до Бердянської ЗОШ І-ІІ ст., К.Марксівської ЗОШ І-ІІІ ст., Старопетрівської ЗОШ І-ІІ ст., Троянської ЗОШ І-ІІІ ст., Успенівської ЗОШ І-ІІ ст., Червонопільської ЗОШ І-ІІІ ст. Практичні психологи Шайда К.І., Бочковий Є.О., Сімакова Н.П., Пономарь Т.В., Лаптейчук Н.Л. проводили психологічне обстеження дітей та підлітків, колективів; здійснювали корекційно-розвивальні заходи з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки; надавали психолого-педагогічну допомогу дітям, сім’ям загиблих учасників АТО. Як результат, завдяки роботі мобільних соціально-психологічних пунктів відділу освіти райдержадміністрації було охоплено психологічним супроводом 153 учасника навчально-виховного процесу шести загальноосвітніх шкіл району, у штатних розписах яких відсутні такі фахівці. |