Понеділок, 13.05.2024, 23:48
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Вхід на сайт

Сайт Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ЗапоВікі Національна дитяча гаряча лінія

Головна » 2016 » Березень » 10 » У Запорізькій області 2016 рік оголошено Роком дітей з особливими потребами
14:44
У Запорізькій області 2016 рік оголошено Роком дітей з особливими потребами

Рішенням колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації оголошено 2016 рік Роком дітей з особливими освітніми потребами у Запорізькій області. 
Проблема щодо забезпечення фахового супроводу осіб дитячого населення  із вадами психофізичного розвитку є також актуальною і для системи освіти Бердянського району, бо із 17 загальноосвітніх навчальних закладів у 12 школах навчаються діти даної категорії. Статистика останніх п’яти років свідчить, що, на жаль, кількість дітей із вадами розвитку по району поступово, але зростає. За оперативними даними на кінець 2015 року на території Бердянського району проживає 2% осіб дитячого населення із особливостями розвитку.
У медичній класифікації не визначено такої окремої категорії «діти з порушеннями психофізичного розвитку». Цей термін запровадили освітяни. До категорії дітей з особливими освітніми потребами відносяться діти сліпі та із зниженим зором; глухі та із зниженим слухом; з тяжкими порушеннями мовлення; із затримкою психічного розвитку; з порушеннями опорно-рухового апарату; розумовою відсталістю; діти із складними вадами розвитку (у тому числі діти з розладами аутичного спектру), навчання і виховання яких здійснюється у спеціально створених умовах.
Нині рівень цивілізованості суспільства визначається, в тому числі, за рівнем забезпечення доступу до якісної освіти для дітей з особливи¬ми  освітніми потребами. Діти не повинні зазнавати будь-якої дискримінації через проблеми свого розвитку. Фундаментальним принципом освіти дітей з особливими потребами є створення для кожної дитини умов, які дають змогу почуватися їй повноправним і  поважним громадянином, цінною та захищеною особистістю.
Діти з особливими освітніми потребами – найуразливіша категорія дітей. Їх виховання та навчання повинні здійснювати фахівці-дефектологи.  У системі освіти Бердянського району фаховий супровід дітей даної категорії  забезпечується районною психолого-медико-педагогічною консультацією. Завдання консультації полягає у визначенні форм та методів навчання дитини з урахуванням індивідуальних можливостей.
Жоден спеціаліст, який здійснює супровід дітей із особливостями психофізичного розвитку,  не має права без згоди батьків (опікунів) направляти дитину до навчального закладу будь-якого типу, бо право вибору навчального закладу  ма¬ють винятково батьки. Досвід роботи районної консультації свідчить, що  родини, у  яких виховуються діти із особливостями розвитку,  вирішують питання навчання своїх дітей не на користь інтернатних закладів. І дійсно, статистичні дані, які надані Ларисою Самсоновою, експерта з питань соціальної політики Інституту суспільно-економічних досліджень, свідчать про те, що лише 10% випускників інтернатів можуть соціалізуватися та адаптуватися до самостійного життя. Близько 40% схильні до правопорушень, вживають алкоголь, 40% дівчаток стають повіями тощо.
Велике значення для інтеграції дітей з інвалідністю у сус¬пільство має їх реабілітація, проведення корекційно-розвиткової роботи. Такі освітні послуги надаються фахівцями консультації. Від того, наскільки своєчасно та якісно будуть надані дитині всі необхідні послуги та чи буде адаптоване навколишнє середовище, залежить все подальше життя та благополуччя маленького громадянина України. Однак очевидним є те, що  діти з особливостями розвитку потребують більшого обсягу корекційно-реабілітаційної роботи. Для задоволення потреб дітей даної категорії оптимальним на сьогодні є шлях реалізації та поширення моделі  інклюзивного навчання. У статті 24 Конвенції ООН про права інвалідів йдеться про обов’язок держави реалізувати інклюзивну модель освіти, тобто забезпечити кожній дитині право навчатися за місцем проживання.  Інклюзія в загальноосвітньому процесі — це  головний напрям, це шлях, яким  йде Україна. Міністерством освіти і науки розроблено понад 25 нормативно-правових актів щодо організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах. 
Для впровадження інклюзивної моделі у систему освіти району важливою  складовою є  підготовка педагогів до роботи з дітьми, що мають  особливості розвитку.  З метою вирішення цього питання  районною консультацією проводяться методичні, просвітницькі, консультаційні заходи як для керівних кадрів освітніх установ, так і для педагогів, що навчають дітей з особливими потребами. Для формування практичних навичок роботи із даною категорією дітей завідувач районної консультації проводить відкриті уроки та заняття із дітьми, які мають вади інтелекту, логопедичні порушення. З метою теоретичної підготовки педагогів щодо вищезазначеного питання налагоджено тісну співпрацю із науково-викладацьким складом Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Науковці БДПУ протягом трьох останніх років  залюбки діляться своїми методичними напрацюваннями з різних напрямків: теоретичні проблеми впровадження інклюзивної освіти в Україні; підготовка вчителів до роботи з дітьми, які мають вади психофізичного розвитку тощо. 
Питання соціалізації та¬ких дітей та надання їм якісних освітніх послуг потребує посиленої уваги суспільства. Всі люди народжуються рівними і водночас різними, і кожна людина є особливою. Рівність полягає не в тому, щоб до всіх ставитися однаково, а в тому, щоб до кожного ставитися особли¬во, а надто до дітей з особливими освітніми потребами — ця теза має стати засадничою в суспільній свідомості.

Бердянська районна психолого-медико-педагогічна консультація
Переглядів: 556 | Додав: PalpatinUA | Рейтинг: 0.0/0
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Новий Закон України Про освіту
Освіта Бердянщини 2017 Знай і люби свій край Освітня он-лайн карта профільного навчання району
Загальноосвітні навчальні заклади району Позашкільні заклади освіти району Дошкільні навчальні заклади району ЗапоВікі Національна гаряча лінія